Zo zie je nog eens wat we kunnen...

BADE is geen groot, log, star, duur en bureaucratisch bureau. Maar we kunnen wel groots uitpakken. Dat doen we dan ook regelmatig -en met succes- voor organisaties die actief zijn in de meest uiteenlopende branches en sectoren. Hier vind je daar een aantal goede voorbeelden van.

  • BADE_30jaarHerman_en_Anton_BADE_30_jaar

    BADE 30 jaar met dank aan …..

    Deel 4 - Anton Boswijk  

    Drie decennia communiceren met en voor klanten, ontwerpen en campagnes maken. En vooral samen-werken. Daarom laat BADE de komende tijd via de eigen media een aantal klanten aan het woord ..... Want alleen dankzij onze klanten, bestaat BADE al 30 jaar!

     

    bade-fromm
    magazine-fromm

    Betrouwbaarheid ook onder druk

    Anton Boswijk, directeur FROMM 

    “Het is als de emotionele band die je hebt met een vertrouwde auto die je nooit stil laat staan.” Anton Boswijk, nu managing director van FROMM Nederland, Zwitsers producent van verpakkingsmachines, was bij de start van BADE een van de eerste klanten. “Er was een klik. Ik heb sympathie voor starters. Herman werkte toen nog op zolder. Het is de betrouwbaarheid en het resultaat dat - ook onder druk - altijd goed is.”

    Anton komt, zegt hij, zelf met een idee en “in de discussie met Herman ontstaat dan iets beters.” Met BADE ontwikkelde hij veel drukwerken, projecten, advertenties, vaak een “totaalpakket”, aldus Anton die de teksten graag zelf schrijft.

    Samen met BADE ontwikkelde hij veel etiketten voor de verschillende oliesoorten van Pennzoil. “Heel precies werk want die potjes leken erg op elkaar. Ik houd van snel resultaat. Geen lange briefings.”

    Hij bleef werken met Herman toen hij destijds van Pennzoil via onder andere Delft Instruments bij FROMM terecht kwam. “Hoe dat komt? Herman is voor mij de aardige creatieveling met een hoge gunfactor die net als wij goed vanuit de klantvraag kan denken. ‘Wat wil je nou eigenlijk écht?’ Doorvragen tot er iets duidelijk wordt waaraan ik nog niet had gedacht.”

    “Voor de uitwerking van een herpositionering werkten we eens met een Amsterdams bureau. Maar dat resultaat viel tegen. Herman heeft dat toen opgepakt en tot tevredenheid afgerond.”

    Wat was zijn meest recente project met BADE? “Een update van ons productenoverzicht.”

  • yop-1

    Maak gebruik van de toekomst, maak gebruik van YOP!

    YOP (Your Online Publising) is een vernieuwend publicatiemiddel van BADE creatieve communicatie. Met de YOP is het mogelijk om doelgroepen te informeren, inspireren en aan te zetten tot actie. Met de YOP creëer je meer beleving en diepgang en word je verhaal het verhaal van je klant.

    WAARVOOR YOP?

    Een YOP kan voor vele doeleinden gebruikt worden, voor een originele teaser congresaankondiging, of een informatieve aftersales publicatie na een congres, of een vernieuwende manier van een online corporate brochure, of een online magazine voor je relaties en medewerkers. Voor elk idee is er een YOP!

     

    WAAROM YOP?

    YOP is een perfect online communicatiemiddel, het is vernieuwend, opvallend en kan daarnaast gepersonaliseerd worden op één doelgroep of zelfs op één persoon. Dit alles zorgt voor een persoonlijke beleving die extra sterk is omdat YOP responsive is. Daarnaast kan jouw YOP onbeperkt gedeeld worden via mail en social media.

    De meetbaarheid van YOP via Google analytics zorgt ervoor dat jouw online publicatie gemakkelijk geoptimaliseerd kan worden en er ingespeeld kan worden op de actualiteit.

     

    ENKELE VOORBEELDEN TER INSPIRATIE:

    Tekz: De toekomst van pensioen in eigen beheer

    Het pensioen in eigen beheer wordt afgeschaft. De DGA die pensioen in eigen BV heeft opgebouwd staat voor belangrijke keuze's. De fiscalisten van Tekz bieden u een persoonlijke impactanalyse en mogelijke scenario's en perspectieven.

     Bekijk de YOP

    Officiële opening nieuwe locatie Spaargaren Accountants

    Bij deze ontvangt u de officiële uitnodiging voor de opening van ons nieuwe kantoorpand. De afgelopen maanden is door het gehele team hard gewerkt met als resultaat: een pand waar we trots op zijn! Dit willen we graag samen met u vieren. 
    Op 1 februari bent u vanaf 16:00 uur van harte welkom op de Van Leijenberghlaan 199 te Amsterdam. We willen u vragen om via onderstaande button aan te geven of u erbij kunt zijn.

     Bekijk de YOP

    Van Duyn Van Der Geer - Rijksbegroting 2017

    Van Duyn Van Der Geer is een accountants en adviseurs bedrijf. Via YOP geven zij informatie over de rijksbegroting van 2016. Zo willen zij bedragen aan de financiële en persoonlijke wensen van hun klanten. Het onderwerp is voor de klanten van Van Duyn Van Der Geer actueel waardoor het vrij zeker is dat de gestuurde informatie gelezen gaat worden 

    Bekijk de YOP

    Smelt Academy

    Voor Smelt Academy is er een corporate brochure. Het is hierdoor voor alle betrokkenen mogelijk om gemakkelijk benodigde informatie over Smelt Academy te vinden. Het magazine hoeft niet meer gedrukt te worden en het is gemakkelijker informatie op te halen wanneer nodig. 

    Bekijk de YOP

    Nog niet overtuigd? Klik hier voor meer inspiratie

     

  • Content-Meerwijk

    Accountants in het hart van Nederland en in het hart van haar klanten

    Sinds 1988 is Meerwijk Allister Groep actief als accountantskantoor en fiscaal adviesbureau in Baarn en omgeving. Met een ambitieus team van twintig medewerkers werken zij op een persoonlijke en laagdrempelige manier samen met de klant. Stel deze profilering, die ons onderscheid van andere accountantskantoren, centraal in onze uitstraling. In zowel print als online toepassingen. Dat werd ons gevraagd.

    meerwijk-01
    meerwijk-02
    meerwijk-03

    WAAROM HEBBEN WE HET ZO AANGEPAKT?
    Meerwijk Allister Groep omvat drie bedrijfsonderdelen: accountancy, fiscale en financiële dienstverlening en wettelijke controles. Met ieder een eigen gezicht, maar wel in een en dezelfde organisatie. In dit voorstel zijn de letters MG van Meerwijk Groep samengevoegd tot een krachtig beeldmerk. Door de subtiele bolling komt het speels en toegankelijk over. Door gebruik te maken van 1 vorm in 3 verschillende kleuren is er onderscheid, maar blijft het toch 1 familie.

    Binnen haar branche houdt Meerwijk Allister Groep zich continu bezig met de nieuwste ontwikkelingen, om klanten kwaliteit en optimale service te kunnen blijven bedienen. Daarom is de website responsive gebouwd, waarbij de website zich aanpast aan het platform waar de bezoeker op kijkt (laptop, tablet en/of smartphone). In de fotografie en copywriting is wederom gelet op het centraal stellen van de profilering: persoonlijk, laagdrempelig, professioneel en betrokken. Wat betreft de vindbaarheid is de website (ook aan de achterzijde) geoptimaliseerd en zorgt BADE per kwartaal voor eventuele bijsturing.

    www.meerwijkgroep.nl

  • banner-flamingo-1

    Opblaasbare zwemartikelen

    Gifts and Concepts is een leverancier van food en non-food producten. Zij zitten bovenop de nieuwste trends en spelen een verbindende rol tussen de industrie en consument. De producten die zij leveren aan de detailhandel moeten uiteraard mooi verpakt en gepresenteerd worden in de winkel. Ons werd gevraagd om voor de opblaasbare zwemartikelen een verpakking te ontwerpen waarbij het product in zijn functie gebruikt wordt.

    citrus
    flamingo
    donut
    unicorn

    Hello Summer

    Daarnaast moest het direct duidelijk zijn hoe groot de opblaasbare zwemartikelen zijn. Uiteraard was een vereiste dat de verpakking er goed uit zag en opvalt in het schap. BADE heeft het label 'Hello Summer' in het leven geroepen waar de opblaasbare zwemartikelen onder vallen. In totaal heeft BADE tien verpakkingen voor de zogenaamd inflatables gemaakt. In de slider zie je een aantal verpakkingen. 

  • Content-Sherpa

    Ondersteunt mensen met een beperking

    Sherpa is een grote zorgorganisatie (1200 medewerkers) in de regio Gooi, Eemland en Vechtstreek en ondersteunt mensen met een verstandelijke- en lichamelijke beperking op het gebied van wonen, werken, leren en vrije tijd. Ons werd gevraagd het bestaande logo te restylen, waarin niet de beperkingen centraal staan, maar mogelijkheden en ontwikkeling. En dat in verschillende toepassingsomgevingen.

    sherpa-01
    sherpa-02
    sherpa-03
    sherpa-04
    sherpa-05

    WAAROM HEBBEN WE HET ZO AANGEPAKT?

    Sherpa heeft het nodig zich te onderscheiden in haar branche. Daarvoor is een huisstijl ontwikkeld, die gezicht geeft aan optimisme en mogelijkheden. Door het gebruik van frisse kleuren en een typerend element in alle uitingen: twee omhoogklimmende lijnen, die duiden op mogelijkheden en vooruitgang.

    Cliënten, hun vertegenwoordigers, medewerkers en vrijwilligers ontvangen allemaal dezelfde informatie. Maar naar cliënten toe communiceer je anders dan naar medewerkers. De uitdaging ligt daarin ook in de vormgeving van Sherpa Magazine en Topper.

    Kunstcentrum Kijkoor is een onderdeel van Sherpa en geeft kunstenaars met een verstandelijke en/of lichamelijke beperking de mogelijkheid om hun talenten verder te ontwikkelen. BADE draagt graag hierin haar steentje bij en ontwikkelde de campagne “BedrijfsKunstVriend”. Een duidelijke positionering van wat Kunstcentrum Kijkoor doet en waar ze voor staat. En hoe je ze als bedrijf kunt steunen.

  • Content-Gipon

    Register assuradeurs op het gebied van risicobeheersing en schadeverzekering

    GIPON, is een familiebedrijf en heeft haar expertise op het gebied van risicobeheersing en schadeverzekering. Zij leveren maatwerk en zijn voornamelijk werkzaam in de handel, de industrie en dienstverlening.
    De vraag die GIPON aan BADE stelde: herpositionering van de website, waarbij de verschillende specialisaties direct zichtbaar moeten zijn voor de bezoeker.

    gipon.nl

    WAAROM HEBBEN WE HET ZO AANGEPAKT?

    Het is noodzakelijk voor de bezoekers van de website dat zij in één oogopslag zien waar GIPON voor staat en wat zij kunnen leveren. Vanwege de diversiteit in dienstverlening, en de daarbij soms ingewikkelde materie, heeft BADE gekozen voor een duidelijke positionering door het gebruik van 2 tabbladen in 2 verschillende kleuren. Dit geeft duidelijk het onderscheid in de dienstverlening aan. Daarnaast geven sprekende beelden in de header een heldere profilering weer.

    De website is gebouwd middels de moderne techniek van een responsive CMS systeem, waarbij de website zich aanpast aan het platform waar de bezoeker op kijkt (laptop, tablet en/of smartphone). Een website die geoptimaliseerd is voor een goede gebruikerservaring op diverse apparaten stralen kwaliteit en professionaliteit uit.

    Bij ons betekent een oplevering van een website niet dat het dan stopt. Dan begint het pas! Met regelmaat wordt door BADE het bezoekersgedrag via Google Analytics geanalyseerd. Op basis van deze resultaten wordt er in overleg gekeken waar en welke optimalisatie het beste uitgevoerd kan worden ten behoeve van een nog betere vindbaarheid.

    Bezoek de website

  • Content-Griftland

    Jij wil het zelf meemaken

    Op het Griftland College, een scholengemeenschap in Soest, word je uitgedaagd het beste van jezelf te laten zien. Of je nu kiest voor mavo, havo, vwo of vwo Xtra, iedere afdeling biedt de leerling de ruimte en begeleiding die past bij zijn/haar manier van leren. Bij BADE werd de uitdaging neergelegd een duidelijkere profilering neer te zetten van Het Griftland College, om een afname van aanmeldingen van leerlingen voor het nieuwe schooljaar te herstellen.

    griftland-00
    griftland-01
    griftland-02
    griftland-03
    griftland-04

    WAAROM HEBBEN WE HET ZO AANGEPAKT?

    Om nieuwe brugklasleerlingen te werven hebben we gekozen voor de strategie: focussen op de sterke punten van Het Griftland College en die visueel tot uiting brengen. Duidelijk voor een boodschap en doelgroep kiezen. Een school die zich profileert, geeft antwoord op de vraag: waarom zijn wij de school.

    Er is gekozen voor de leerlingen als primaire doelgroep. Zij maken de keuze voor hun toekomst. Gekozen is voor een Magazine genaamd: Jij. Alle uitingen rondom de brugklaswerving draaien om ‘Jij’. Redactioneel heeft BADE ook meegedacht in het opstellen van het Magazine. Spreken in de taal van de leerlingen!
    Huidige leerlingen zijn sterk online georiënteerd, daarom hebben we ook de website meegenomen in de stijl van ‘Jij’.

    Bezoek de website

  • Content-Novak

    Nederlandse organisatie van accountants en accountantskantoren

    Stichting Novak is dé belangenbehartiger voor mkb-accountantskantoren in Nederland. Daarnaast beoogt Novak medewerkers van kantoren zo effectief en efficiënt mogelijk te laten functioneren in hun werkomgeving, onder meer door het behalen van schaalvoordelen op het gebied van kennis, kunde en inkoop.
    Voor het uitbrengen van een nieuw vakblad (Novak accountantsmagazine, uitgave 4x per jaar), was Novak op zoek naar een partij die zowel qua vormgeving als realisatie de nodige kennis en expertise kon leveren.

    novak-1
    novak-2
    novak-3
    novak-4
    novak-5

    WAAROM HEBBEN WE HET ZO AANGEPAKT?

    BADE heeft er voor gekozen om onderscheid te bieden, ten opzichte van alle andere (vak)bladen op accountantsgebied, door gebruik te maken van eenvoud. De omslag is in één heldere basiskleur, met daarop een pictogram wat telkens gekoppeld is aan het thema. Dit zorgt voor herkenbaarheid bij de lezer.
    Samen met de redactie is een bladformule opgezet. De kracht van de eenvoud is ook doorvertaald naar de vormgeving van het binnenwerk.

    Naast de vormgeving, is BADE ook betrokken bij de realisatie en handling / verzending van het magazine naar alle leden van Novak.

  • Content-Hormann

    Hörmann merkkwaliteit kunt u vertrouwen

    Op de markt van de bouwelementen is de naam Hörmann een begrip op het gebied van garagedeuren, huisdeuren, kozijnen en aandrijvingen voor woning en industrie. De Hörmann-groep is op dit vlak dan ook de grootste aanbieder in Europa, dankzij tientallen jaren bestendige groei van een familiebedrijf in het teken van vernieuwing, kwaliteitsgarantie en klantenbinding.
    De vraag van Hörmann was tweeledig:
    1> Creëer PR activiteiten naar vakgerelateerde media en publicaties over de nieuwste producten van Hörmann naar industrie (tussenhandel) als consument (eindgebruiker).
    2> Ontwikkel de mogelijkheid om interne communicatie naar medewerkers en externe communicatie naar de Partners van Hörmann Nederland te realiseren.

    horman-01
    horman-02
    horman-03
    horman-04

    WAAROM HEBBEN WE HET ZO AANGEPAKT?

    Ter ondersteuning van de verkoop van Hörmann producten in Nederland is PR een belangrijk onderdeel. Het zorgt o.a. voor naams- en productbekendheid en het vergroten van de merkwaarde. Persberichten worden vanuit Duitsland aangeleverd, waar de moeder organisatie van Hörmann gevestigd is. Deze berichten worden door BADE geredigeerd en op maat geschreven, passend bij de verschillende doelgroepen; zowel de zakelijke gebruiker als de particuliere eindgebruiker. Vervolgens worden de persberichten verstuurd met behulp van een nauwkeurig opgezette perslijst.

    Voor het realiseren van de interne communicatie heeft BADE zowel de InterActief als de EvenContact ontwikkeld. Beide zijn e-nieuwsbrieven en zijn ontwikkeld voor diverse doelgroepen. De InterActief is een e-nieuwsbrief die ingezet wordt naar de medewerkers van Hörmann met o.a een woord van de directeur en een kennismaking met een collega. De EvenContact wordt 6 maal per jaar ingezet om de partners (wederverkopers) te informeren over de branche, de producten en ervaringen van collega partners.

    Voor beide uitingen zorgt BADE naast de realisatie en verzending ook voor de redactionele invulling, in samenwerking met de afdeling Communicatie van Hörmann.

  • Content-BADE

    Goede ideeën ontstaan in samenwerking

    BADE is al ruim 20 jaar een erkend leerbedrijf, gecertificeerd Kenniscentrum PMLF en GOC. Onder professionele en persoonlijke begeleiding worden de stagiaires gestuurd en gecoacht. Meekijken, proeven en meedoen in de keuken van de praktijk. Vaak hebben de stagiaires de smaak te pakken en blijven dan voor ons werken. Zo voegen we steeds weer een nieuwe expertise toe aan ons team! 

    Meer informatie over stages? Mail ons!

    rosa
    gino
    lotte
    max

    'Ik heb het meest geleerd over hoe het gehele proces, van opdracht tot creatief product, begeleid moet worden en hoe belangrijk het is om altijd alles te checken.’
    Rosa Chin Ten Fung - student Media Management aan het GLU

    'Ik heb ervaren dat ik goed functioneer binnen een bedrijf waar ik vaste aanspreekpunten heb.'
    Lotte Vroegop - student Grafische Vormgeving aan het GLU